• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Royalsteez

Oppervlakkig en kinderachtig, of veelzeggend en anarchistisch? Royalsteez brengt zijn vaak beladen boodschappen over in kraakheldere beeldtaal. Zo zette hij de gevestigde kunstwereld te kijk met zijn parodie op Damien Hirst’s werk ‘For the Love of God’: ‘For the Love of Candy’. In zijn werk bedekte hij een schedel met snoepjes, in plaats diamanten. Ook formeerde hij het woord sorry uit meer dan 100 gestolen winkelmandjes, wat hem een arrestatie en veel media-aandacht opleverde.

Superficial and childish, or politically committed and anarchistic? Royalsteez uses clear imagery to get his message across, for example in his work ‘For the Love of Candy’, based on Damien Hirst’s famous skull with diamonds. Royalsteez covered his skull in sweets, making fun of the established art world.

www.royalsteez.com

 

installaties - objecten - schilderkunst
performances - video - film - mediakunst
guerilla-art - augmented reality -  debat
virtual reality - workshops - muziek - theater
rondleidingen - symposium - artist-talks

3 ha industrieel erfgoed nabij Hengelo centrum met internationale topkunst en Nederlands talent over actualiteit van kunst en maatschappij in post - 9/11.

Twente Biënnale 2013!
23 mei - 9 juni
Enschede - Roombeek

Contact: organisatie@twentebiennale.nl

  • Facebook: twentebiennale
  • Flickr: twentebiennale
  • Twitter: twentebiennale
  • YouTube: twentebiennale